wanilla-linda

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2013

Nedräkning dag 71!

Av Linda - 14 augusti 2013 17:57

Hallå trogna läsare!

Så kul att ni fortfarande finns kvar vid min sida! I vissa stunder gottar jag mig i att ni också finns vid min sida och ger mig den energin jag kan behöva ibland. Så tro inte att ni inte bara läser min blogg, ni är delar av mina dagar och ni gör mig lycklig som följer mig !.

Tanken är att det ska bli ETT inlägg varje dag tills det är dags! Jag kan verkligen inte lova något om ett inlägg varje dag men jag gör verkligen mitt bästa! Vissa dagar kommer det troligen stå mer, vissa dagar mycket mindre.
En dag mindre idag då! Jag bara vet att 70 dagar kommer gå riktigt fort, och vem vet? Vi kanske hinner med 72 blogginlägg utan sonen kanske bestämmer sig för att komma ut tidigare eller senare.

Vad har då hänt denna lill-lördag eller som jag ser det, vanlig onsdag? Steg upp riktigt sent och hade sådant otroligt sug på amerikanska pannkakor så det bara osade besatthet om mig. Ställde mig helt enkelt och gjorde pannkakor och brände vart enda en och höll uppenbarligen på att kräkas när jag försökte äta dessa brända amerikanska pannakakor! 22 År och har fortfarande inte lärt mig att inte steka på för hög nivå ;) MEN vill man verkligen ha något just i den stunden så finns det nog ingen som stopppar än! iaf mig ;-)
Har även hunnit oroa mig att jag misstänker att barnet har "trasslat" in sig i navelsträngen då det har varit full rulle i magen ända sen i lördags! Sparkar,volter, ändra positon.... Ja jag undrar egentligen vad vår son gör  i min mage just nu.. Efter lite rådfrågning på ett forum för gravida och närstående så bestämde jag mig INTE för att ringa förlossningen, då det verkar helt normalt att man har vilda ungar i magen! Sen fick jag också lära mig att ju mindre det blir i magen för bebisen ju tydligare känner man rörelser. Så jag fick glatt bara ta det djupa andetagen och pusta ut, bara slappna av och inse att jag kan vara helt galen att göra med ibland. Jag är tacksam för dom som ber mig sluta vara orolig och vill mitt bästa, men vad kan jag säga? Första bebisen och jag vet inte alls om det är normalt om ungen försöker gräva sig ut redan nu (känns det som). MEN helt normalt, så ingen oro!
Det hade varit en annan femma om jag hade haft ont och värkar men nu har jag bara samandragningar liiiiiiite titt som tätt men i skrivande stund känner jag mig inte orolig alls att barnet är på väg. 

Sen har vi hunnit med att städa och nyligen avslutade vi våran middag. Vi har också haft världens regnoväder och åskväder och det verkar stå i sig än! Nya gråa moln är på väg emot oss, får bara se vad dessa moln innehåller.
Men just nu, njuter jag av sensommar solen lyser in genom våra fönster <3
Ha nu en super trevlig kväll alla läsare :)

Linda.Sambo.Wanilla & våran utövare till son ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 28 augusti 2013 19:36

Okej! Nu varnar jag känsliga läsare redan NU om att jag kan nämna "äckliga" saker. Läser du nu vidare så gör du det på egen hand och jag vill inte höra i efterhand om att du/ni läst äckliga saker i min blogg.Detta har alså hänt förut och som jag tidi...

Av Linda - 26 augusti 2013 19:50

Hallå!Jag hade tänkt att blogga igår på då vi redan har kommit ner till dag 60!!!!!!!Men det vart ett inlägg idag då jag har haft full rulle och varit väldigt väldigt trött..Än så länge har jag tyckt att 66,65 (osv) dagar låter väldigt länge, men jag...

Av Linda - 19 augusti 2013 21:00

Okej, nu har foglossningen gått över för denna gång! Tack till min snälla sambo som inser att jag är helt "handikappad" och hjälper till med det mesta!MEN... Idag när man mår bra, jo vad gör man inte då? Storstädar som en tok i HELA lägenheten + tvät...

Av Linda - 17 augusti 2013 17:55

Åh nej! Jag som lovade ett inlägg per dag, hur gick det egentligen? Ja kära följare,läsare ni får ha lite tålamod helt enkelt !:) dag 68, inget speciellt har hänt sen jag skrev sist. Det enda som har hindrat mig från att skriva är att jag åter igen h...

Av Linda - 13 augusti 2013 18:13

Nu får vi nog allt börja på en ny kula i denna blogg!Alla blogginlägg kommer såklart stå kvar men nu börjar jag om lite med bloggandet och hoppas att jag fortfaranade har mina trogna läsare med mig! Denna blogg är inte för känsliga läsare då jag våga...

Ovido - Quiz & Flashcards