wanilla-linda

Direktlänk till inlägg 12 maj 2013

Svid och mycket aj !

Av Linda - 12 maj 2013 17:57

Ja nu var det länge sen sist men veckan har ju varit helt full med aktiviteter. 
En vecka jag egentligen bara har tänkt på mig för en gång skull och bara glömt bort våran älskade skatt i magen! Imorgon är jag i hela V17!!!!!! 
Jag hoppas ni minns att jag bjöd på en V14 bild och kan ni tänka er att det är faktiskt 3 veckor sen? Nä förbövelen vad tiden går fort och en V 17 bild ska såklart visas snart också. Magen har ju växt ganska mycket sedan V14 och magen har börjat forma sig ordentligt nu. 

Mycket av veckan spenderades inne i Visby! Åh älskade Visby, tror jag aldrig kan få nog av bara "stan" eller som vi säger innanför murarna.. Så otroligt vackert på vår/sommar.
Kan inte direkt påstå att vi fick någon vår här på gotland? Nä faktiskt inte, värmen slog till med all sin kraft och fortsätter göra det också. Jag som börjar bli på tjocken och tycker värme är lite jobbigt nu egentligen är ganska lättad att vi bor så nära havet. Det blåser in ganska mycket "kall-luft" därifrån. 

Nåväl! Har umgåtts med som vanligt trevliga Jennie som har en halvbror till min Wanilla, i två dagar!! Vi ställde ut hennes hund Bosse med fina resultat. På fredagen började inte utställningen förens halv 2!!!! Jätte märkligt men otroligt skönt. Vi bjöds på strålande sol också. Bosse skötte sig otroligt bra och visade upp sin bästa sida i ringen såklart. Han fick Excellent och vart 2:a i öppenklass hanar tyvärr utan CK då domaren tyckte att lilla bosse skönk för mycket med rumpan. Fantastisk kritik fick vi iaf och det enda negativa som vi fick på Bosse ifrån fredagen var bara rumpan som skönk. Nya tag tog vi på lördagens utställning och ja då var det väldigt många fel på Bosse faktiskt. Tråkigt men vi nöjde oss med resultaten som vart Excellent och 3:a i öppenklassen. 
Roligt att två domare som är utbildade till domare för cockrar kan ge så olika kritiker. Undrar ibland hur en domare kan tänka. Tänker man på rasstandarn eller tänker man kanske mer på hur man själv skulle vilja ha en cocker? :)
Nöjda var vi iaf att vi fick 2 Excellent och placeringar två dagar i rad. Det kunde såklart vara mycket värre än så ;-).

Igår efter utställningen så åt vi middag hos svärmor! Solen sken, svärmor solade, så jag tänkte faktiskt göra samma sak! Jag har alltid haft problem att få färg på mig när jag solar men tydligen slog det om igår. Låg i solen i MAX 1 timme och jag brände ansiktet,ovanför brösten och armarna.... Trodde jag inte alls skulle få någon sömn inatt och dessvärre vaknade jag några gånger. Smorde in mig med salva innan jag gick och la mig sen runt 3 var jag tvungen att springa på ett toa besök och då var sambo vaken och såg hur mycket jag hade bränt mig. Så varken jag ville eller inte så fick jag skölja mina armar och lite ansikte under kallt kallt kallt vatten en stund och sedan smorde han in mig igen med salva medans jag höll på att somna om. Älskade sambo är så himla gullig och snäll ! är så tacksam att jag har honom. 
Så idag kära läsare ser jag ut som en kräfta och är nog brunast/rödast i hela familjen..... Måste vara något med solen här på gotland, gotländsk sol kanske? ;-) Skämt å sido.

Idag har det bara varit en slapp dag! Inte alls gjort många sysslor gjorda. Tagit en sväng med Wanilla som såklart hittade en gyttje bad att bada i... :( Hon fick bada av sig i havet, vilket gjorde hennes dag säkert. 
Nu ska hon och jag bara lägga oss sängen hela kvällen och bara mysa och ta det lugnt.
Kram !

Linda.Sambo.Wanilla & bebis

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 28 augusti 2013 19:36

Okej! Nu varnar jag känsliga läsare redan NU om att jag kan nämna "äckliga" saker. Läser du nu vidare så gör du det på egen hand och jag vill inte höra i efterhand om att du/ni läst äckliga saker i min blogg.Detta har alså hänt förut och som jag tidi...

Av Linda - 26 augusti 2013 19:50

Hallå!Jag hade tänkt att blogga igår på då vi redan har kommit ner till dag 60!!!!!!!Men det vart ett inlägg idag då jag har haft full rulle och varit väldigt väldigt trött..Än så länge har jag tyckt att 66,65 (osv) dagar låter väldigt länge, men jag...

Av Linda - 19 augusti 2013 21:00

Okej, nu har foglossningen gått över för denna gång! Tack till min snälla sambo som inser att jag är helt "handikappad" och hjälper till med det mesta!MEN... Idag när man mår bra, jo vad gör man inte då? Storstädar som en tok i HELA lägenheten + tvät...

Av Linda - 17 augusti 2013 17:55

Åh nej! Jag som lovade ett inlägg per dag, hur gick det egentligen? Ja kära följare,läsare ni får ha lite tålamod helt enkelt !:) dag 68, inget speciellt har hänt sen jag skrev sist. Det enda som har hindrat mig från att skriva är att jag åter igen h...

Av Linda - 14 augusti 2013 17:57

Hallå trogna läsare!Så kul att ni fortfarande finns kvar vid min sida! I vissa stunder gottar jag mig i att ni också finns vid min sida och ger mig den energin jag kan behöva ibland. Så tro inte att ni inte bara läser min blogg, ni är delar av mina d...

Ovido - Quiz & Flashcards