wanilla-linda

Direktlänk till inlägg 23 juni 2013

Inte en lugn minut!

Av Linda - 23 juni 2013 20:06

Ni som följer min blogg är verkligen tålmodiga! Väntar och väntar på inlägg och jag har verkligen blivit jätte dålig på att blogga på dom senaste veckorna!

För er som inte har världens dunderkoll på vilken vecka jag är i så är det V 23! Inte mycket har hänt sen jag skrev sist. Det vart en del medicin från apoteket framför allt mot mitt dåliga blodvärde. Dom tabletterna är verkligen skit äckliga/stora och smakar verkligen skit.. USCH.. 
Inte mycket har hänt, magen växer och jag kan lova er, det är inte en enda lugn minut i magen! OCH VAD STARK HAN ÄR !!!! Alså man underskattar verkligen en bebis på ca 500 G eller vad dom växer att inte vara så stark men dessa sparkar är verkligen jätte starka, till alla som varit gravida: jag förstår denna magiska känsla, denna fantastiska upplevelse! Jag bryr mig inte hur många gånger jag kännt våran lilla Alfred sparka men varenda gång han sparkar känns det som om tiden stannar och allt är bara så perfekt då! 
Till alla som inte varit gravida: känslan går inte att beskriva! Hur hårt det än skulle vara, hur konstigt det än känns, det är bara en otroligt skön känsla, en fantastisk upplevelse! 

Inte nog med att Alfred utöver vad jag brukar säga karate i magen så har jag gått och blivit så förbannat j*vla sjuk också! Vart sjuk förra veckan (onsdagen dvs den 12/6). Allt började med vanlig halsont, då receptfria läkemedel brukar funka mot vanlig halsont från apoteket så vart det det.. I torsdags hade allt gått över (observera att det låg en viss lokalbedövning i mina halstabletter då) trodde jag...... Fredags kväll sa det bara PANG så insjuknade jag med världens förkylning (trodde jag), feber och ja hela paketet. Har käkat Alvedon sen i onsdags och jag ljuger inte om det känns som någon har slagit mig med en hammare i ansiktet, jag har verkligen så ont över allt. Bara det värsta är att det håller i sig och vägrar ge med sig, utan bara blir värre och värre. Så idag när mina lymfkötlar i halsen vart stenhårda, svullnade upp och gjorde förbannat ont så bestämde jag mig för att ringa vårdcentralen imorgon. Kan verkligen inte ha det såhär eller må så här. Försöker verkligen tvinga i mig mat som funkar, dessvärre är det lite svårare med vätska men jag försöker verkligen..

Imorgon börjar mitt heltidsjobb dessutom på cafet. Vet inte om jag blir så välkommen eller inte men framför allt så måste jag till vårdcentralen vägrar att må så här dåligt tills saker och ting ger med sig. 
Hoppas verkligen ni andra har haft en trevlig midsommar/bra vecka och självklart önskar jag mina läsare en ny härlig vecka. 
Kramar!

Linda,Sambo,Wanilla & lilla Alfred

 
 
Ingen bild

Sara

23 juni 2013 20:49

Du har verkligen valt världens bästa namn :)))) Alfred heter min son :)))) hoppas vi får träffa den lille sen :) min dotter längtar och pratar mycket om att du ska få bebis ;))))

Linda

23 juni 2013 21:21

Nämen är du seriös? Vad roligt!
Känner på mig att ni kommer få träffa Alfred en hel del :) Men åååh vad jag saknar henne då! Börjar ju grina här nu! Måste ses snart.
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 28 augusti 2013 19:36

Okej! Nu varnar jag känsliga läsare redan NU om att jag kan nämna "äckliga" saker. Läser du nu vidare så gör du det på egen hand och jag vill inte höra i efterhand om att du/ni läst äckliga saker i min blogg.Detta har alså hänt förut och som jag tidi...

Av Linda - 26 augusti 2013 19:50

Hallå!Jag hade tänkt att blogga igår på då vi redan har kommit ner till dag 60!!!!!!!Men det vart ett inlägg idag då jag har haft full rulle och varit väldigt väldigt trött..Än så länge har jag tyckt att 66,65 (osv) dagar låter väldigt länge, men jag...

Av Linda - 19 augusti 2013 21:00

Okej, nu har foglossningen gått över för denna gång! Tack till min snälla sambo som inser att jag är helt "handikappad" och hjälper till med det mesta!MEN... Idag när man mår bra, jo vad gör man inte då? Storstädar som en tok i HELA lägenheten + tvät...

Av Linda - 17 augusti 2013 17:55

Åh nej! Jag som lovade ett inlägg per dag, hur gick det egentligen? Ja kära följare,läsare ni får ha lite tålamod helt enkelt !:) dag 68, inget speciellt har hänt sen jag skrev sist. Det enda som har hindrat mig från att skriva är att jag åter igen h...

Av Linda - 14 augusti 2013 17:57

Hallå trogna läsare!Så kul att ni fortfarande finns kvar vid min sida! I vissa stunder gottar jag mig i att ni också finns vid min sida och ger mig den energin jag kan behöva ibland. Så tro inte att ni inte bara läser min blogg, ni är delar av mina d...

Ovido - Quiz & Flashcards